fredag 20 augusti 2010

Filmtips: Love Happens


Igår såg jag Love Happens. I huvudrollerna :
Jennifer Aniston och Aaron Eckhart.
Burke (Eckhart) hjälper folk att komma över sina sorger, men egentligen skulle han mest av allt behöva komma över sin egen: Hans fru dog i en bilolycka 3 år tidigare. Han har blivit ovänn med hennes föräldrar och han har inte uppfyllt hennes sista önskan. men allt förändras den dagen när han träffar Eloise (Aniston), som driver en egen blomsterbutik och naturligtvis: hon är singel.
Jag har alltid gillat Jennifer Aniston, hon e en av mina favoriter. Och här gör hon värkligen rollen perfekt! Men det konstiga är att filmen skulle klara sig och vara bra även om man tog bort Anistons roll.
Jag tyckte filmen var bra, den va rolig men hade samtidigt ett djup som man inte tror ska finnas i filmen när man läser på baksidan och i början av den. Ja, den va bra! lite sorglig på sina ställen, men det är inte säker att ni andra tycker det. jag har lätt för att gråta i filmer. Den var
lite konstig på sina ställen, allt hängde lixom inte ihop
inte ihop ibland. Den får 3,5/5 i betyg av mig, värd att se! :)

1 kommentar: