torsdag 19 maj 2011

Filmtips: Hundtricket



Hundtricket

------------------

Cast: Linus Wahlgren, Josephine Bornebusch, Alexander Skarsgård, Ivan Nickevic, Kjell Bergqvist, Tina Harbom, Rebecka Englund, Marcus Palm, Lamine Dieng m.fl

---------------------

Mario (Ivan Nickevic), Micke (Alexander Skarsgård) och Simon (Linus Wahlgren) är vänner. Micke har varit med i tv programmet Robinson och han gillar inte att ha fasta förhållanden utan lever livet med massa olika ragg från krogar och pubar, för han kan få nästan alla tjejer han vill med sin charm. Mario har ett fast förhållande som han trivs i. Simon däremot, har aldrig hittat den stora kärleken, Han letar och letar men hittar aldrig rätt.


Micke bestämmer sig för att hjälpa honom och kommer på en genial idé - Hundtricket. Nu kommer Mia (Josephine Bornebusch) in i bilden och Simon blir dödskär i henne, allt matchar ju! Båda älskar t.ex romantiska filmer som Pretty Women och dom går i samma franskakurs. Men sen kommer sanningen fram, var Micke verkligen så snäll mot Simon när han hjälpte honom? Och gillar Mia honom lika mycket som hon säger?.............


Jag tyckte: Den var väldigt bra, mysig och romantisk, en typisk Daniela-film. Den hade väldigt mycket känslor i sig, det gillas! Manuset var mycket bra skrivet och man satte sig verkligen in i karaktärernas situationer, ena stunden hatade jag en person, men sedan började jag förstå varför personen gjorde som den gjorde. Jag älskar Josephine Bornebusch's sätt att spela, hon har det i sig, och humorn också, allt jag har sett med henne hittills har varit väldigt bra och roligt, bl.a Playa del Sol säsong 1 och Solsidan!


Genom att se på film lär man sig mycket om människor. Jag har lärt mig massor. Alla är olika och alla har en betydelse precis som skådespelarna och statisterna i en film, utan dom skulle det ju inte fungera, precis så är verkliga livet också, det är ett pussel, alla bitar måste finnas. Tjocka, smala, blonda, brunetter, gamla, unga, djur, växter, stenar.... ja, utan alla får vi inte ihop det jättepussel som värden verkligen är!


Detta var en mysig familjefilm för alla åldrar, den gick rakt in i hjärtat på mig! så underbart fantastisk var den!


Betyg: Såklart 5/5!


Mycket nöje!

Kram Daniela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar