måndag 23 maj 2011

Seriespecial: Playa del sol säsong 2



Playa del sol säsong 2

-----------------------

Cast: Henrik Hjelt, Richard Ulfsäter, Marie Robertson & Mikael Tornving

--------------------

Genre: Komedi

Total längd: Ca 390 minuter

Längd per avsnitt: Ca 30 minuter

Antal avsnitt: 13

Sändes år: 2009

Sändes på: Svt 1

Går att köpa på: Ginza.se, cdon.com och discshop.se.
--------------------------------------

Steffen (Richard Ulfsäter), Mårten (Henrik Hjelt)och Tommy (Mikael Tornving) lever vidare nere på Playa del sol. Mårten har blivit platschef vilket Tommy är glad för, nu kan han fortsätta med sina lite halvskumma affärer bäst han vill. Nykomlingen Klara (Marie Robertson) och Tommy ligger i krig med varandra ganska ofta. Klara är hans raka motsats, hon har bra hand med både kollegor och gäster. Det blir ännu en säsong med avundsjuka, vita lögner, missuppfattningar, sarkasm och humor.



Jag tyckte: Jag måste säga att jag tycker att den här säsongen är sämre än den andra. Jag saknar Sandra och Linn (Saga Gärde och Josephine Bornebusch's karaktärer från säsong 1), deras karaktärer var dom underbaraste och roligaste jag kan tänka mig helt allvarligt. Både Josephine och Saga spelar helt otroligt bra och passade perfekt ihop med dom andra skådespelarna och karaktärerna Jag gillade miljöerna mer i den förra säsongen också, den var varm på något sätt, nu hade dom bytt inspelningställe vilket jag inte riktigt gillade, det var bra som det var.



Men det var inget fel på det här, jag ska sluta klaga! Jag säger inte på något sätt att jag tyckte detta var dåligt, bara lite mindre bra. Det var välgjort och idéerna var bra, men det kändes ändå som att det gick lite på tomgång, ungefär som att dom hade lagt alla sina bra idéer på säsong 1 och fick kämpa lite för att göra säsong 2 rolig. Jag tycker nästan alltid att säsong 1 är bättre än tvåan, vet inte vad det beror på... Om jag ska vara gnällig var inte skämten lika roliga heller menmen, man kan inte få allt.



+ för att dom ändå hade behållt andan i serien och för att skådespelarna var bra. Birollerna var roliga och det var ändå fifigt tänkt.



- för att det gick lite på tomgång, för att dom hade bytt miljö och för att dom hade tagit bort både Linn och Sandra, dom Kursivkunde haft någon av dom kvar tycker jag!



Betyg: 3,/5!



Mycket nöje!

Kram Daniela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar