måndag 23 maj 2011

Seriespecial: Playa del sol


Playa del sol

------------------
Cast: Henrik Hjelt, Saga Gärde, Josephine Bornebusch, Richard Ulfsäter & Mikael Tornving
-----------------------
Genre: Komedi
Total Längd: ca 360 minuter
Längd per avsnitt: ca 25 minuter
Antal Avsnitt: 12
Sändes på: Svt 1
Sändes år: 2006
Går att köpa på: tyvärr har serien utgått från ginza.se, discshop.se och cdon.com, men det går att hyra på hemmakväll och går att köpa för 59:- på vissa Ica-affärer
-----------------------

Mårten (Henrik Hjelt) är på väg att bli invald i resebolaget Shine's ledningsgrupp, men det kommer fram att Mårten trots sin långa erfarenhet inom Shine aldrig har varit på någon av dess anläggningar och chefen godkänner honom inte för än han har varit det. han skickas resolut ner till Playa del sol på Gran Canaria för att stanna där en säsong. Nere på anläggningen finns den misstänksamme platschefen Tommy Andersson (Mikael Tornving) tillsammans med sin reseledarpersonal Sandra (Saga Gärde)Linn (Josephine Bornebusch) och Steffen (Richard Ulfsäter). Tommy tror att Mårten kommer för att hitta en anledning att sparka honom och vill hela tiden visa sig på styva linan. Det blir en händelserik säsong med avundsjuka, kärlek, missuppfattningar, vita lögner, äventyr och massor av humor och sarkasm.


Jag tyckte: Detta är en av mina absoluta favoriter, och jag menar det verkligen, precis min humor. Jag gillar detdär med missuppfattningar och små roliga kommentarer som folk sticker in hela tiden, och det fanns i varje avsnitt! Den är väldigt sammanhängande för att handla om det den handlar om, man kan ju tänka sig att ett avsnitt handlar om en sak och ett annat om en helt annan, men det gör det faktiskt inte! men visst, man kan se avsnitten var för sig och ändå hänga med hyfsat i handlingen, men man missade verkligen en hel del viktiga detaljer som man nästan måste veta för att fatta och tycka att det är riktigt bra. Karaktärerna är ganska udda och alla är speciella på sitt sätt, och väldigt roliga också. En sjukt rolig upplevelse som alla borde vara med om!

Min syster som är 13 år var väldig motståndare till att se den, men jag lyckades övertala henne tillslut och nu är hon lika fast som jag är... Så det är ett bevis på att den är mycket bättre än vad den ser ut och verkar vara! ;)

Betyg: 5/5!

Mycket nöje!
Kram Daniela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar